Dag 17, Aankost Denemarken

8 augustus 2014 - Thyborøn, Denemarken

Op de Bootreis van Oslo naar Frederikshaven waren we aan boord van de SAGA, van Stena-line. Dit keer geen familiekamer, maar 2 aparte hutten, 1 voor de dames & 1 voor de heren J Kort nachtje, want de aankomsttijd zou 7:00 zijn, dus een uurtje daarvoor opgestaan. Ik had helemaal weing geslapen, want ik voelde menig golf voorbij komen, maar ja met nog een laatste relax-weekendje niet heel erg.

Onze auto stond op een etage, waardoor de gehele plaat al een grote lift naar beneden ging. Yara deed in de auto al snel weer de oogjes dicht en wij redden verder door veel laaghangende bewolking die vanuit zee het land op dreef. Nog 1 keer even gestopt & rond 10:15 hadden we ons strandhuisje in Thyboron al bereikt J

Maar helaas waren de vorige huurders nog niet vertrokken en daardoor konden we niet direct weer uitladen. De behoeft aan koffie was door het korte nachtje wel erg hoog, dus eerst maar wat Deense Kr. gepind. Daarna bij het dichtsbijzijde cafeetje naar binnen gegaan. De koffie moest nog gezet worden en de eerste klanten zater er alweer aan het bier pffff. Even geduld maar daarna een heerlijk bakkie voor een mooi prijsje, maar 1,30 pp. Inmiddels was het zonnetje er ook goed doorgekomen. Dus weer richting ons huisje gereden en met koelbox, zwemspullen & handdoeken het duin over. Mooi zandstrand met bij het in zee gaan wat kleine steentjes.

Daan zat er weer als eerste in, de rest volgde al snel daarna. Heerlijk genoten van het lekkere weer en gelunched op het strand, rond half 3 weer richting het huisje, spannend wat zouden we nu weer aantreffen, van de buitenkant zag het er namelijk niet echt hypermodern uit……………

Maar eenmaal  binnen was het prachtig, mooi ingericht & wel 5 slaapkamers!! Voor ons de 2de keer dat we een particulier huisje via een site hebben geboekt nu bij AirBNB, maar weer prima geregeld, zelfs verse koffiebonen die we zelf gemalen hebben, mmmmm. Het huis is groot; geschikt voor 10 pers. Drie verdiepingen, met ook nog een hele wasafdeling, dus alvast maar begonnen met alle vak.was, wel zo handig, hoeft het thuis ook niet meer J Na een kopje thee, de zwemspullen maar weer gepakt en richting strand, nog geen 5 min. lopen even het duin over en we zijn er!

Het waaide ietsje harder dus de kids volop genoten van de mooie grote golven. Gegeten in het huisje en toen nogmaals naar het strand voor de zonsondergang. Op het strand zelf liggen ook zo’n 10 bunkers afkomstig uit de 2de wereldoorlog, ze zijn nu wel behoorlijk verzakt, daar heen gelopen. Helaas de zon niet helemaal in de zee zien zakken, want er kwamen wat wolkjes, maar misschien krijgen we morgen nog een kans………………….. Wel hele mooie foto’s kunnen maken. Weer terug in het huisje nog even wat gedronken & daarna snel onze nieuwe bedjes opgezocht. Yara & Daan mochten in de MasterBedroom slapen, echt Mega! Geen wifi hier dus bijwerken reisblog gaat pas thuis weer lukken!